Thursday, September 2, 2010

RPH MINGGU 33 - 35

Minggu ke 33 16 Ogos 2010 / Isnin

Tingkatan : 2H Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (maksud dan cara HIV dan AIDS bertindak)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
ii. Kognitif
- menyatakan cara HIV dan AIDS bertindak terhadap sistem badan manusia.
iii. Afektif
- memahami cara untuk untuk mengelak daripada jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .


Tingkatan : 3H Masa : 3.30 - 4.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
- Institusi kekeluargaan (Perkahwinan dan kebahgiaan dalam hidup berkeluarga)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyenaraikan peranan ahli keluarga bagi memupuk keluarga bahagia.
iii. Afektif
- menerangkan peranan setiap ahli keluarga bagi mewujudkan keluarga bahagia.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik

17 Ogos 2010 / Selasa

Tingkatan : 1J Masa : 1.15 – 2.15 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Melibatkan diri dalam usaha untuk memastikan kesinambungan kesejahteraan rakyat.
3 . Menunjukkan rasa cinta akan Negara dalam mengekalkan kesejahteraan rakyat.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik


Tingkatan : 3F Masa : 2.30 - 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
- Institusi kekeluargaan (Perkahwinan dan kebahgiaan dalam hidup berkeluarga)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyenaraikan peranan ahli keluarga bagi memupuk keluarga bahagia.
iii. Afektif
- menerangkan peranan setiap ahli keluarga bagi mewujudkan keluarga bahagia.
ABM : Buku teks
Refleksi : Baik



Tingkatan : 1N Masa : 4.00 – 5.00 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat
Hasil Pembelajaran :
mMengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Melibatkan diri dalam usaha untuk memastikan kesinambungan kesejahteraan rakyat.
3 . Menunjukkan rasa cinta akan Negara dalam mengekalkan kesejahteraan rakyat.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik





18 Ogos 2010 / Rabu

Tingkatan : 1B Masa : 12.15 – 1.15 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Melibatkan diri dalam usaha untuk memastikan kesinambungan kesejahteraan rakyat.
3 . Menunjukkan rasa cinta akan Negara dalam mengekalkan kesejahteraan rakyat.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik



Tingkatan : 2B Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (maksud dan cara HIV dan AIDS bertindak)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
ii. Kognitif
- menyatakan cara HIV dan AIDS bertindak terhadap sistem badan manusia.
iii. Afektif
- memahami cara untuk untuk mengelak daripada jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .


Tingkatan : 3A Masa : 3.30 – 4.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
- Institusi kekeluargaan (Perkahwinan dan kebahgiaan dalam hidup berkeluarga)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyenaraikan peranan ahli keluarga bagi memupuk keluarga bahagia.
iii. Afektif
- menerangkan peranan setiap ahli keluarga bagi mewujudkan keluarga bahagia.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik


19 Ogos 2010 / Khamis


Tingkatan : 3J Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
- Institusi kekeluargaan (Perkahwinan dan kebahgiaan dalam hidup berkeluarga)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyenaraikan peranan ahli keluarga bagi memupuk keluarga bahagia.
iii. Afektif
- menerangkan peranan setiap ahli keluarga bagi mewujudkan keluarga bahagia.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik


Tingkatan : 1E Masa : 4.00 – 5.00 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Melibatkan diri dalam usaha untuk memastikan kesinambungan kesejahteraan rakyat.
3 . Menunjukkan rasa cinta akan Negara dalam mengekalkan kesejahteraan rakyat.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik


20 Ogos 2010 / Jumaat


Tingkatan : 3M Masa : 3.30 – 4.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
- Institusi kekeluargaan (Perkahwinan dan kebahgiaan dalam hidup berkeluarga)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyenaraikan peranan ahli keluarga bagi memupuk keluarga bahagia.
iii. Afektif
- menerangkan peranan setiap ahli keluarga bagi mewujudkan keluarga bahagia.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik




Tingkatan : 2F Masa : 4.20 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (maksud dan cara HIV dan AIDS bertindak)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
ii. Kognitif
- menyatakan cara HIV dan AIDS bertindak terhadap sistem badan manusia.
iii. Afektif
- memahami cara untuk untuk mengelak daripada jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .







Minggu ke 34 23 Ogos 2010 / Isnin

Tingkatan : 2H Masa : 9.45 – 10.55 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (pengesanan jangkitan dan rawatan HIV dan AIDS)
Objektif : Pelajar dapat :
iv. Psikomotor
v. Kognitif
- menyatakan tanda jangkitan HIV dan AIDS .
vi. Afektif
- memahami cara rawatan serta pencegahan jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : baik .

Tingkatan : 3H Masa : 10.55 – 12.05 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Catatan : Percubaan peperiksan PMR.

24 Ogos 2010 / Selasa

Tingkatan : 1J Masa : 8.15 – 9.25 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat(Prihatin dan menghormati golongan kurang berupaya.
Hasil Pembelajaran :
Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
Berkerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
3 . Berempati dan menghormati golongan kurang upaya.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik

Tingkatan : 3F Masa : 9.45 -10.55 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Catatan : Percubaan peperiksan PMR.




Tingkatan : 1N Masa : 11.30 – 12.40 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat(Prihatin dan menghormati golongan kurang berupaya.
Hasil Pembelajaran :
Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
Berkerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
3 . Berempati dan menghormati golongan kurang upaya.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik



25 Ogos 2010 / Rabu

Tingkatan : 1B Masa : 7.05 – 8.15 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat(Prihatin dan menghormati golongan kurang berupaya.
Hasil Pembelajaran :
Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
Berkerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
3 . Berempati dan menghormati golongan kurang upaya.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik

Tingkatan : 2B Masa : 9.45 – 10.55 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (pengesanan jangkitan dan rawatan HIV dan AIDS)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
ii. Kognitif
- menyatakan tanda jangkitan HIV dan AIDS .
iii. Afektif
- memahami cara rawatan serta pencegahan jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : baik .


Tingkatan : 3A Masa : 10.55 – 12.05 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Catatan : Percubaan peperiksan PMR.


26 Ogos 2010 / Khamis


Tingkatan : 3J Masa : 9.45 – 10.55 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Catatan : Percubaan peperiksan PMR.


Tingkatan : 1E Masa : 11.30 – 12.40 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Kesinambungan Kesejahteraan Rakyat(Prihatin dan menghormati golongan kurang berupaya.
Hasil Pembelajaran :
Menerangkan kepentingan kemudahan untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
Berkerjasama dengan pelbagai pihak untuk kesejahteraan golongan kurang bernasib baik dan kurang upaya.
3 . Berempati dan menghormati golongan kurang upaya.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik


27 Ogos 2010 / Jumaat


Tingkatan : 3M Masa : 9.25 – 10.25 am
Mata Pelajaran: PJPK
Catatan : Percubaan peperiksan PMR.


Tingkatan : 2F Masa :10.25-11.25 am
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (pengesanan jangkitan dan rawatan HIV dan AIDS)
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan tanda jangkitan HIV dan AIDS .
iii. Afektif
- memahami cara rawatan serta pencegahan jangkitan HIV dan AIDS.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : baik .






Minggu ke 35 30 Ogos 2010 / Isnin

Tingkatan : 2H Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (Jenis rawatan serta pencegahan HIV )
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan jenis rawatan dan merencat pembiakan HIV .
iii. Afektif
- memahami perkhidmatan seperti rawatan susulan dan kaunseling dalam pencegahan HIV .

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .


Tingkatan : 3H Masa : 3.30 - 4.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN PERSEKITARAN
- keselamatan (akta pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan peruntukan yang terdapat dalam akta bagi mencegah penyakit dari merebak.
iii. Afektif
- menjelaskan peranan dan fungsi agensi terbabit dalam pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik

31 Ogos 2010 / Selasa

Tingkatan : 1J Masa : 1.15 – 2.15 pm
Mata Pelajaran: PSK


Tingkatan : 3F Masa : 2.30 - 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK


Tingkatan : 1N Masa : 4.00 – 5.00 pm
Mata Pelajaran: PSK

CATATAN : CUTI HARI KEMERDEKAAN KE 53




1 September 2010 / Rabu

Tingkatan : 1B Masa : 12.15 – 1.15 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Perpaduan kaum
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Memupuk ikatan persaudaraan antara satu dengan yang lain.
3 . Melakukan sesuatu secara sukarela untuk kepentingan bersama.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik





Tingkatan : 2B Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (Jenis rawatan serta pencegahan HIV )
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan jenis rawatan dan merencat pembiakan HIV .
iii. Afektif
- memahami perkhidmatan seperti rawatan susulan dan kaunseling dalam pencegahan HIV .

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .



Tingkatan : 3A Masa : 3.30 – 4.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN PERSEKITARAN
- keselamatan (akta pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan peruntukan yang terdapat dalam akta bagi mencegah penyakit dari merebak.
iii. Afektif
- menjelaskan peranan dan fungsi agensi terbabit dalam pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik



2 September 2010 / Khamis


Tingkatan : 3J Masa : 2.30 – 3.30 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN PERSEKITARAN
- keselamatan (akta pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan peruntukan yang terdapat dalam akta bagi mencegah penyakit dari merebak.
iii. Afektif
- menjelaskan peranan dan fungsi agensi terbabit dalam pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik



Tingkatan : 1E Masa : 4.00 – 5.00 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Cabaran Masa Depan
Tajuk : Perpaduan kaum
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti cabaran-cabaran kesinambungan kesejehteraan rakyat.
Memupuk ikatan persaudaraan antara satu dengan yang lain.
3 . Melakukan sesuatu secara sukarela untuk kepentingan bersama.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik

3 September 2010 / Jumaat


Tingkatan : 3M Masa : 3.30 – 4.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : KEBERSIHAN DAN KESELAMATAN PERSEKITARAN
- keselamatan (akta pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit)
Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan peruntukan yang terdapat dalam akta bagi mencegah penyakit dari merebak.
iii. Afektif
- menjelaskan peranan dan fungsi agensi terbabit dalam pencegahan dan kawalan penyakit berjangkit.

ABM : Buku teks
Refleksi : Baik


Tingkatan : 2F Masa : 4.20 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Pendidikan pencegahan HIV dan AIDS (Jenis rawatan serta pencegahan HIV )
Objektif : Pelajar dapat :
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan jenis rawatan dan merencat pembiakan HIV .
iii. Afektif
- memahami perkhidmatan seperti rawatan susulan dan kaunseling dalam pencegahan HIV .

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan .