Minggu ke 3 17 Januari 2011 / Isnin
Tingkatan : 2I Masa : 3.25 – 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal (daya tahan otot) tekan tubi,bangkit tubi,lari ulang alik, lompat bintang dan naik turun bangku.
Objektif : Pelajar dapat
i. Psikomotor
- melakukan aktiviti di 5 stesen yang disediakan.
ii. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii. Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Tingkatan : 2C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal (daya tahan otot) tekan tubi,bangkit tubi,lari ulang alik, lompat bintang dan naik turun bangku.
Objektif : Pelajar dapat
iv. Psikomotor
- melakukan aktiviti di 5 stesen yang disediakan.
v. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
vi. Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
18 Januari 2011 / Selasa
Tingkatan : 1H Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : wawasan diri dan kecemerlangan diri
Hasil Pembelajaran :
1. Berkeupayaan mengembangkan potensi diri.
- Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri.
3 . menghubungkaitkan potensi diri dengan cita-cita.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik
Tingkatan : 1G Masa : 3.25 - 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Tingkatan : 2F Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal (daya tahan otot) tekan tubi,bangkit tubi,lari ulang alik, lompat bintang dan naik turun bangku.
Objektif : Pelajar dapat
vii. Psikomotor
- melakukan aktiviti di 5 stesen yang disediakan.
viii. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
ix. Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
19 Januari 2011 / Rabu
Tingkatan : 1I Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : wawasan diri dan kecemerlangan diri
Hasil Pembelajaran :
1. Berkeupayaan mengembangkan potensi diri.
- Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri.
3 . menghubungkaitkan potensi diri dengan cita-cita.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik
Tingkatan : 1J Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Tingkatan : 1E Masa : 5.10 – 6.20pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
20 Januari 2011 / Khamis
Tingkatan : 1A Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Tingkatan : 1C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
21 Januari 2011/ Jumaat
Tingkatan : 1K Masa :4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lontar bola segar sambil duduk,lompat jauh berdiri,lompat selang seli)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Minggu ke 4 24 Januari 2011 / Isnin
Tingkatan : 2I Masa : 3.25 – 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lompat dakap,ketingting tiga kali dan lompat dan ketingting-melangkah-melompati)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti meningkat kuasa mengikut prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal (kuasa) .
iii Afektif.
- mematuhi setiap aspek keselamatan semasamelakukan aktiviti kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
Tingkatan : 2C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lompat dakap,ketingting tiga kali dan lompat dan ketingting-melangkah-melompati)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti meningkat kuasa mengikut prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal (kuasa) .
iii Afektif.
- mematuhi setiap aspek keselamatan semasa melakukan aktiviti kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
25 Januari 2011 / Selasa
Tingkatan : 1H Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : Diariku
Hasil Pembelajaran :
- Mengenal pasti potensi diri dan langkah-langkah untuk mengembangkan potensi diri.
- Mencatat perancangan perkembangan diri dalam diari.
3 . Menunjukkan keyakinan untuk mengembangkan potensi diri.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik
Tingkatan : 1G Masa : 3.25 - 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .
Tingkatan : 2F Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kuasa,(lompat dakap,ketingting tiga kali dan lompat dan ketingting-melangkah-melompati)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti meningkat kuasa mengikut prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal (kuasa) .
iii Afektif.
- mematuhi setiap aspek keselamatan semasamelakukan aktiviti kecergasan fizikal.
ABM : wisel,jam randik dan skital.
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti.
26 Januari 2011 / Rabu
Tingkatan : 1I Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : Diariku
Hasil Pembelajaran :
- Mengenal pasti potensi diri dan langkah-langkah untuk mengembangkan potensi diri.
- Mencatat perancangan perkembangan diri dalam diari.
3 . Menunjukkan keyakinan untuk mengembangkan potensi diri.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik
Tingkatan : 1J Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .
Tingkatan : 1E Masa : 5.10 – 6.20pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .
27 Januari 2011 / Khamis
Tingkatan : 1A Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .
Tingkatan : 1C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .
28 Januari 2011/ Jumaat
Tingkatan : 1K Masa :4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelenturan(kilas pingang,bengkok sisi dan menirap,angkat tangan dan kaki bersilang)
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
iii Afektif.
Menunjukkan minat dan kerjasama dalam melakukan aktiviti kecergasani.
ABM : wisel,skital dan jam randik
Refleksi : pelajar seronok melakukan aktiviti dan mengetahui konsep latihan kelenturan .