Monday, January 17, 2011

Rancangan Mengajar minggu 1-2 2011

Minggu ke 1 3 Januari 2011 / Isnin

Tingkatan : 2I Masa : 3.25 – 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii. Afektif
- menyatakan maksud prinsip latihan kecergasan fizikal.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan


Tingkatan : 2C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii. Afektif
- menyatakan maksud prinsip latihan kecergasan fizikal.

ABM : Buku rujukan guru dan buku latihan.
Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan



4 Januari 2011 / Selasa

Tingkatan : 1H Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Catatan : Minggu Orentasi pelajar baru

Tingkatan : 1G Masa : 3.25 - 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru




Tingkatan : 2F Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i. Psikomotor
-
ii. Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii. Afektif
- menyatakan maksud prinsip latihan kecergasan fizikal.



5 Januari 2011 / Rabu

Tingkatan : 1I Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru

Tingkatan : 1J Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru


Tingkatan : 1E Masa : 5.10 – 6.20pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru

6 Januari 2011 / Khamis


Tingkatan : 1A Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru

Tingkatan : 1C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru



7 Januari 2011/ Jumaat
Tingkatan : 1K Masa :4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
CATATAN : Minggu Orentasi pelajar baru



Minggu ke 2 10 Januari 2011 / Isnin

Tingkatan : 2I Masa : 3.25 – 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i Psikomotor
-melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal
Lompat kuadran,bergayut di palang,duduk jangkau dan tangga tegak.
ii Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ABM : wisel,palang besi dan tangga.
Refleksi : pelajar melakukan aktiviti dengan baik


Tingkatan : 2C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i Psikomotor
-melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal
Lompat kuadran,bergayut di palang,duduk jangkau dan tangga tegak.
ii Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ABM : wisel,palang besi dan tangga.
Refleksi : pelajar melakukan aktiviti dengan baik


11 Januari 2011 / Selasa

Tingkatan : 1H Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : Identiti diri dan potensi diri
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti potensi diri dan langkah-langkah untuk mengembangkan potensi diri.
Mempunyai keyakinan diri.
3 . Berkeupayaan mengembangkan potensi diri.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif
Refleksi : Baik


Tingkatan : 1G Masa : 3.25 - 4.35 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .


Tingkatan : 2F Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecercasan Fizikal
Objektif : Pelajar dapat
i Psikomotor
-melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal
Lompat kuadran,bergayut di palang,duduk jangkau dan tangga tegak.
ii Kognitif
- menyatakan maksud komponen-komponen kecercasan.
iii Afektif
- menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ABM : wisel,palang besi dan tangga.
Refleksi : pelajar melakukan aktiviti dengan baik










12 Januari 2011 / Rabu

Tingkatan : 1I Masa : 2.00 – 3.10 pm
Mata Pelajaran: PSK
Tema : Pencapaian kendiri
Tajuk : Identiti diri dan potensi diri
Hasil Pembelajaran :
Mengenal pasti potensi diri dan langkah-langkah untuk mengembangkan potensi diri.
Mempunyai keyakinan diri.
3 . Berkeupayaan mengembangkan potensi diri.
KB : i) menjana idea, menghubung kait
BBB : Buku teks dan buku latihan
Pendekatan : i)Pembelajaran aktif dan koperatif


Tingkatan : 1J Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .





Tingkatan : 1E Masa : 5.10 – 6.20pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .



13 Januari 2011 / Khamis


Tingkatan : 1A Masa : 4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .



Tingkatan : 1C Masa : 5.10 – 6.20 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .



14 Januari 2011/ Jumaat


Tingkatan : 1K Masa :4.00 – 5.10 pm
Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal
- Kelajuan
Objektif : Pelajar dapat:
i Psikomotor
Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
ii Kognitif
Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna
iii Afektif.
Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
ABM : Buku teks
Refleksi :murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .

No comments:

Post a Comment