Thursday, January 14, 2010

Rancangan Pengajaran Harian 2010

Minggu ke 2 4 Januari 2010 / Isnin

Tingkatan : 2H Masa : 3.25– 4.00pm

Mata Pelajaran: PJPK : 4.00 – 4.35pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

i. Sesi suaikenal

ii. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Dua

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Tingkatan : 3J Masa : 5.10– 5.45pm

Mata Pelajaran: PJPK : 5.45 – 6.20pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

iii. Sesi suaikenal

iv. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Tiga

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Minggu ke 2 5 Januari 2010 / Selasa

Tingkatan : 1J Masa : 12.50–1.25pm

Mata Pelajaran: PSK : 1.25 – 2.00pm

Catatan : i. TIADA P & P SESI ORIENTASI TINGKATAN SATU

ii. Pengurusan kelas oleh semua guru tingkatan

Tingkatan : 3H Masa : 4.35– 5.10pm

Mata Pelajaran: PJPK : 5.10 – 5.45pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

v. Sesi suaikenal

vi. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Tiga

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Minggu ke 2 6 Januari 2010 / Rabu

Tingkatan : 1B Masa : 2.00–2.35pm

Mata Pelajaran: PSK : 2.35 – 3.10pm

Catatan : i. TIADA P & P SESI ORIENTASI TINGKATAN SATU

ii. Pengurusan kelas oleh semua guru tingkatan

Tingkatan : 2B Masa : 3.25– 4.00pm

Mata Pelajaran: PJPK : 4.00 – 4.35pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

vii. Sesi suaikenal

viii. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Dua

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Tingkatan : 3M Masa : 5.10– 5.45pm

Mata Pelajaran: PJPK : 5.45 – 6.20pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

ix. Sesi suaikenal

x. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Tiga

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Minggu ke 2 7 Januari 2010 / Khamis

Tingkatan : 1E Masa : 12.50–1.25pm

Mata Pelajaran: PSK : 1.25 – 2.00pm

Catatan : i. TIADA P & P SESI ORIENTASI TINGKATAN SATU

ii. Pengurusan kelas oleh semua guru tingkatan

Tingkatan : 3F Masa : 3.25– 4.00pm

Mata Pelajaran: PJPK : 4.00 – 4.35pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

iii. Sesi suaikenal

iv. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Dua

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Tingkatan : 2F Masa : 4.35– 5.10pm

Mata Pelajaran: PJPK : 5.10 – 5.45pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

v. Sesi suaikenal

vi. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Tiga

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Minggu ke 2 8 Januari 2010 / Jumaat

Tingkatan : 1N Masa : 3.45–4.20pm

Mata Pelajaran: PSK :4.20 – 4.55pm

Tajuk : PSK SECARA UMUM

i. Sesi suaikenal

ii. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PSK Tingkatan Satu

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PSK

Tingkatan : 3A Masa : 4.55– 5.30pm

Mata Pelajaran: PJPK : 5.30 – 6.05pm

Tajuk : PJPK SECARA UMUM

vii. Sesi suaikenal

viii. Penerangan tentang prosedur / proses pengajaran dan pembelajaran kelas PJPK Tingkatan Dua

Catatan : Pelajar faham akan kepentingan mata pelajaran PJPK

Minggu ke 3 11 Januari 2010 / Isnin

Tingkatan : 2H Masa : 3.25 – 4.35pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Parcourse

Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan, berjoging , bergayut pada palang dan lari ulang-alik

5 m dengan baik

ii. Kognitif

- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular sendiri

iii. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi : Pelajar seronok melakukan laithan Parcourse

Tingkatan : 3J Masa : 5.10 – 6.20pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Latihan Paarlauf dan Latihan Piramid

Objektif : Pelajar dapat :

iv. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan dan berlari ulang-alik

Dalam masa 20 minit setiap aktiviti.

v. Kognitif

- membina daya tahan kardiovaskular sendiri

vi. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi : Pelajar seronok melakukan laithan yang dijalankan

Minggu ke 3 12 Januari 2010 / Selasa

Tingkatan : 1J Masa : 12.50–2.00pm

Mata Pelajaran: PSK

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Identiti Diri

Objektif :

  1. Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
  2. Merancang untuk mengembangkan potensi diri.
  3. Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri

KB : Mengenalpasti dan menjana idea

BBB : Buku teks, gambar,

Pendekatan : aktif, koperaktif dan mesera budaya.

Tingkatan : 3H Masa : 4.35 – 5.45pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Latihan Paarlauf dan Latihan Piramid

Objektif : Pelajar dapat :

vii. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan dan berlari ulang-alik

Dalam masa 20 minit setiap aktiviti.

viii. Kognitif

- membina daya tahan kardiovaskular sendiri

ix. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi : Pelajar seronok melakukan laithan yang dijalankan

13 Januari 2010 / Rabu

Tingkatan : 1B Masa : 2.00–3.10pm

Mata Pelajaran: PSK

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Identiti Diri

Objektif :

  1. Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
  2. Merancang untuk mengembangkan potensi diri.
  3. Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri

KB : Mengenalpasti dan menjana idea

BBB : Buku teks, gambar,

Pendekatan : aktif, koperaktif dan mesera budaya.

Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan.

Tingkatan : 2B Masa : 3.25 – 4.35pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Parcourse

Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan, berjoging , bergayut pada palang dan lari ulang-alik

5 m dengan baik

ii. Kognitif

- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular sendiri

iii. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi :

Catatan : Pengajaran ditukar kepada PK dalam kelas kerana hujan.

Tingkatan : 3M Masa : 5.10 – 6.20pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Latihan Paarlauf dan Latihan Piramid

Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan dan berlari ulang-alik

Dalam masa 20 minit setiap aktiviti.

ii. Kognitif

- membina daya tahan kardiovaskular sendiri

iii. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi :

Catatan : Pengajaran ditukar kepada PK dalam kelas kerana hujan.

14 Januari 2010 / Khamis

Tingkatan : 1E Masa : 12.50–2.00pm

Mata Pelajaran: PSK

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Identiti Diri

Objektif :

  1. Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
  2. Merancang untuk mengembangkan potensi diri.
  3. Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri

KB : Mengenalpasti dan menjana idea

BBB : Buku teks, gambar,

Pendekatan : aktif, koperaktif dan mesera budaya.

Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan.

Tingkatan : 3F Masa : 3.25 – 4.35pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Latihan Paarlauf dan Latihan Piramid

Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan dan berlari ulang-alik

Dalam masa 20 minit setiap aktiviti.

ii. Kognitif

- membina daya tahan kardiovaskular sendiri

iii. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi :

Catatan : Pengajaran ditukar kepada PK dalam kelas kerana hujan.

Tingkatan : 2F Masa : 4.35 – 5.45pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Parcourse

Objektif : Pelajar dapat :

i. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan, berjoging , bergayut pada palang dan lari ulang-alik

5 m dengan baik

ii. Kognitif

- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular sendiri

ii. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi :

Catatan : Pengajaran ditukar kepada PK dalam kelas kerana hujan.

15 Januari2010 / Jumaat

Tingkatan : 1N Masa : 4.00–5.10pm

Mata Pelajaran: PSK

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Identiti Diri

Objektif :

  1. Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
  2. Merancang untuk mengembangkan potensi diri.
  3. Menunjukkan keyakinan akan kebolehan diri

KB : Mengenalpasti dan menjana idea

BBB : Buku teks, gambar,

Pendekatan : aktif, koperaktif dan mesera budaya.

Refleksi : pelajar memahami pengajaran yang disampaikan.

Tingkatan : 3A Masa : 5.10 – 6.20pm

Mata Pelajaran: PJPK
Tajuk : Kecergasan Fizikal – Latihan Paarlauf dan Latihan Piramid

Objektif : Pelajar dapat :

iv. Psikomotor

- melakukan aktiviti berjalan dan berlari ulang-alik

Dalam masa 20 minit setiap aktiviti.

v. Kognitif

- membina daya tahan kardiovaskular sendiri

vi. Afektif

- berkerjasama untuk menjayakan latihan dengan baik

ABM : Jam randik, wisel

Refleksi :

No comments:

Post a Comment